Handelsbetingelser

1. KØB HOS Søvn og Comfort

Der er indgået en bindende købeaftale med Søvn og Comfort, når du klikker på betalingsknappen.

2. PRISER

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Når du handler med Sovn-comfort.dk indgås aftaler på dansk.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser og Grønland. eks Færøerne.

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
For køb foretaget af virksomheder med EAN nummer, fx institutioner gælder 8 dages betalingsfrist.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg:
Køb som er foretaget i vores fysiske butik Søvn og Comfort Herningvej 76, Holstebro - eller lignende midlertidige adresser.
I butikken har vi mulighed for bedre rådgivning, og afprøvning, især af senge, hvor vi på visse modeller yder en ombytningsret på hårdhederne - forhør i butikken.
Ved butik salg følges den almindelige danske købelov, hvor der ikke gælder samme returregler som køb på hjemmesiden.
se evt: forbrug.dk

5. LEVERING OG UDSOLGTE VARER

I tilfælde af forsinkelser, restordre eller udsolgte varer, bestræber vi os på hurtigst muligt at informere dig herom, og hvad vi kan gøre i sagen – f.eks. give dig pengene tilbage, eller hjælpe dig med at finde en tilsvarende vare et andet sted..

Ikke afhentede pakker der kommer retur, kan fremsendes 1 gang igen - kommer pakken igen retur, opkræves gebyr for spildt porto kr. 100,-.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Vi gør opmærksom på at specialfremstillede varer, special mål efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg ikke kan afbestilles.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 17.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
Diners kort
Dankort
Visa/dankort
Marstercard
Kontant (i butikken)
Sparexpress finansiering (spørg i butikken

Der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Reservationen af beløbet forsvinder automatisk efter 30 dage.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Søvn og Comfort.  Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Søvn og Comfort inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Søvn og Comfort’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Søvn og Comfort.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Søvn og Comfort, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres/godkendes, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr og returudgifter
Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

11. FORTRYDELSESRET

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  

Fortrydelsesfristen udløber 90 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 90 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@sovn-comfort.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 90 dage til at sende varen tilbage til os.
Kunden afholder selv udgiften til returporto, og det er dig som kunde, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Søvn og Comfort anbefaler, at varen returneres via GLS eller Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Søvn og Comfort. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Ved returnering som skal betales af Søvn & Comfort, skal dette aftales forudgående.

Læs mere om returnering, opret retursag og køb pakkelabel her.

Varen skal ALTID returneres til Søvn & Comfort, Herningvej 76, 7500 Holstebro.
Vi modtager IKKE returvarer der sendes til pakkeshops, posthuse etc. uden omdeling.

Print og udfyld denne seddel ved returnering.

Vi anbefaler nedenstående procedure ved returnering
1. Udfyld en returblanket – Opret retursag
2. Køb fragtlabel – Køb fragtlabel her
3. Put varen/varene ned i en kasse. Det er meget vigtigt, at når du vil returnere et produkt hos os, at du vedlægger en seddel med dit ordrenummer. Det kan f.eks. være din ordrebekræftelse. Hvis ikke du har din ordrebekræftelse kan du skrive dit navn og ordrenummer på en seddel og vedlægge. Dermed kan vi nemmere finde dig i systemet. Du vil også hurtigere få dine penge retur.
4. Sæt fragtlablen på kassen og aflevere pakken hos dit nærmeste posthus

Ikke afhentede pakker der kommer retur, kan fremsendes 1 gang igen - kommer pakken igen retur, opkræves gebyr for spildt porto kr. 100,-.

Ingen fortrydelsesret
Disse aftaler kan ikke fortrydes:

Levering af varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg,  

Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender

12. ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Søvn og Comfort, at De retter henvendelse til info@sovn-comfort.dk eller på telefon 97420777.

13. Levering

Vi leverer med GLS eller PostNord til hjemmelevering, pakkeshop. Der er mulighed for at vælge ekspreslevering med Postnord. Fragtpriserne ligger mellem 49 – 89 kr. Gratis fragt til pakkeshops over kr. 590,- - Gratis fragt til hjemmeadressen over kr. 1200,-  Der er også mulighed for gratis afhentning i vores butik i Holstebro.   Vi leverer også til Grønland, Holland, Norge, Sverige, og Tyskland, her ligger fragtpriserne på mellem 300 – 1.250 kr.
Leveringstiden er 1-2 hverdage

KØBEREGLER


Derudover kan du bytte julegaver helt indtil 31. januar 2022. Alt hvad du skal gøre er at notere at det er en julegave under "bemærkninger ", når du er ved at lægge din ordre.

Hvis du ønsker at klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Søvn & Comfort  info@sovn-comfort.dk.  Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen dog have været mindst 720 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

Beskyttelse af persondata

Dine oplysninger (herunder e-mail) deles ikke med andre og behandles fortroligt af Søvn & Comfort.
Du modtager ingen uønskede mails fra Søvn & Comfort. Vi udsender kun produktnyheder og tilbud, til dem der aktivt har bedt om det. Og du kan til enhver tid framelde dig denne tjeneste.

Data i forbindelse med køb, opbevares jf. lovgivningen.

Cookiedeklaration

Returadresse

Søvn & Comfort
Ordrenr.:
Herningvej 76
7500 Holstebro

*Husk at angive faktura eller ordrenummer på pakken.

Billig returlabel

Returportoen skal du selv betale, men vi tilbyder en GLS returlabel til kun 49,-

Køb label