Handelsbetingelser

1. KØB HOS Søvn og Comfort

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Søvn og Comfort, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra Søvn og Comfort, og Søvn og Comfort har godkendt ordren.

2. PRISER

Alle priser er inkl. moms og andre afgifter og i danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er dagspriser. Når du handler med Sovn-comfort.dk indgås aftaler på dansk.
Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser og Grønland. eks Færøerne.

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.
For køb foretaget af virksomheder med EAN nummer, fx institutioner gælder 8 dages betalingsfrist.

En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Butikssalg:
Køb som er foretaget i vores fysiske butik Søvn og Comfort Herningvej 76, Holstebro - eller lignende midlertidige adresser.
I butikken har vi mulighed for bedre rådgivning, og afprøvning, især af senge, hvor vi på visse modeller yder en ombytningsret på hårdhederne - forhør i butikken.
Ved butik salg følges den almindelige danske købelov, hvor der ikke gælder samme returregler som køb på hjemmesiden.
se evt: forbrug.dk

5. LEVERING OG UDSOLGTE VARER

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos Søvn og Comfort's leverandører.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå.
Vi gør opmærksom på at specialbestillinger, special mål etc ikke kan afbestilles.

Har De modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 17.00 samme dag, som bestillingen er foretaget.

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
Diners kort
Dankort
Visa/dankort
Marstercard
Kontant (i butikken)
Sparexpress finansiering (spørg i butikken

Der tages ikke gebyr ved betaling på webshoppen.

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her, er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Ved Sengebestillinger og andre større ordrer hæves beløbet ved bestilling, af sikkerhedsmæssige årsager.

Reservation af beløb

Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.

Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:

1) Vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller

2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.

Reservationen af beløbet forsvinder automatisk efter 30 dage.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Søvn og Comfort. Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under "Køberegler". Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles Søvn og Comfort inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Søvn og Comfort’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af Søvn og Comfort.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til Søvn og Comfort, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres/godkendes, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr og returudgifter
Testgebyret er 200 pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid forbrugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

11. RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Søvn og Comfort skal være forsvarligt indpakket. Der skal som minimum anvendes samme stabile forsendelseskasse, som varen er modtaget i. Det er således ikke muligt at returnerer i salgsemballagen alene med fx plast omkring. Hvis salgsemballagen er beskadiget, værdiforringes den samlede vare væsentligt. Denne værdiforringelse fratrækkes returbeløbet.

Ingen af vores varer må være brugte ved returnering, idet brugte dyner, puder, topmadrasser osv. ikke sælges igen. Derfor refunderes brugte varer ikke. Dette gælder ligeledes varer, der har været pakket op i rum med lugte som tobak, støv, dyr osv.
Ved returnering af brugte varer refunderes som udgangspunkt kr. 0,-

Der findes en række tilfælde, hvor du ikke har fortrydelsesret.
f.eks:
1) Varer der er specielt fremstillet til dig - såkaldt bestillingskøb
se evt www.forbrug.dk


Kunden afholder selv udgiften til returporto.

Søvn og Comfort anbefaler, at varen returneres via GLS eller Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Søvn og Comfort. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.
Ved returnering som skal betales af Søvn & Comfort, skal dette aftales forudgående.

Læs mere om returnering, opret retursag og køb pakkelabel her.

Varen skal ALTID returneres til Søvn & Comfort, Herningvej 76, 7500 Holstebro.
Vi modtager IKKE returvarer der sendes til pakkeshops, posthuse etc. uden omdeling.

Print og udfyld denne seddel ved returnering.

Sådan returnere du hos os
1. Udfyld en returblanket – Opret retursag
2. Køb fragtlabel – Køb fragtlabel her
3. Put varen/varene ned i en kasse. Det er meget vigtigt, at når du vil returnere et produkt hos os, at du vedlægger en seddel med dit ordrenummer. Det kan f.eks. være din ordrebekræftelse. Hvis ikke du har din ordrebekræftelse kan du skrive dit navn og ordrenummer på en seddel og vedlægge. Dermed kan vi nemmere finde dig i systemet. Du vil også hurtigere få dine penge retur.
4. Sæt fragtlablen på kassen og aflevere pakken hos dit nærmeste posthus

12. ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Søvn og Comfort, at De retter henvendelse til info@sovn-comfort.dk eller på telefon 97420777.

KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

REKLAMATIONSRET
Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI
Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET - hvis der er noget galt med varen
Når du handler på sovn-comfort.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Hvor hurtigt skal jeg reklamere?
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Vi refunderer rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Søvn & Comfort
Herningvej 76
7500 Holstebro
Når du returnerer varen, bedes du oplyse hvad problemet er, så detaljeret som muligt.

Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger så frem reklamationen godkendes.
Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID
I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN
Fra 1. januar 2022 udvides formodningsreglen  fra 6 måneder til 12 måneder. Det betyder, at hvis du har købt produkter hos os efter d. 1 januar 2022, og der er fejl på produktet inden for 12 måneder, formodes det, at fejlen har var til stede inden købet. Du kan derfor nemmere få varen ombyttet. Hvis du har købt varer hos os inden d. 1. januar 2022 så gælder formodningsreglen 6 måneder.

DEN LOVPLIGTIGE 14 DAGES FORTRYDELSESRET.
I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren som udgangspunkt 14 dages fortrydelsesret. Vi har udvidet den din returret, så du nu har 90 dage  til at returnere din pakke, når du handler på www.sovn-comfort.dk. Fortrydelsesretten løber fra den dag, du modtager varen og 90 dage frem. Dette gælder således kun køb foretaget via Søvn & Comforts hjemmeside.

Derudover kan du bytte julegaver helt indtil 31. januar 2022. Alt hvad du skal gøre er at notere at det er en julegave under "bemærkninger ", når du er ved at lægge din ordre.

Hvis du ønsker at klage

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Søvn & Comfort. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til: Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg, naevneneshus.dk. Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr.

Beskyttelse af persondata

Dine oplysninger (herunder e-mail) deles ikke med andre og behandles fortroligt af Søvn & Comfort.
Du modtager ingen uønskede mails fra Søvn & Comfort. Vi udsender kun produktnyheder og tilbud, til dem der aktivt har bedt om det. Og du kan til enhver tid framelde dig denne tjeneste.

Data i forbindelse med køb, opbevares jf. lovgivningen.

Returadresse

Søvn & Comfort
Ordrenr.:
Herningvej 76
7500 Holstebro

*Husk at angive faktura eller ordrenummer på pakken.

Billig returlabel

Returportoen skal du selv betale, men vi tilbyder en GLS returlabel til kun 49,-

Køb label